Facebook Twitter Pinterest You_Tube
Back to basic camping -->

Back to basic camping -->

11 November 2013

Misschien komt het door het stormachtige weer, dat wild kamperen mij opeens heel aantrekkelijk in de oren klinkt. De bossen in, wakker worden in een mistig veld, het ultieme ik ben een explorer gevoel. Geen tablets, smartphones en high tech apps om je te helpen, maar met een kompas, zakmes, kano en een groep vrienden, er op uit trekken. Lijkt mij een heerlijke manier om de donkere herfstdagen door te brengen!

d8a21991740e2073dbce5ea7684e27f3.jpg

Natuurlijk ben ik niet echt een pionier als het gaat om wild kamperen. Ik volg de voetsporen van Thomas Hiram Holding, de man die kamperen zoals we dat kennen zo’n beetje heeft uitgevonden. Zijn motto was alles behalve book ahead. Holding trok in 1850 met een kano en tentje de Schotse hooglanden in. Waarom? Omdat er geen trein heen reed!

Thomas-Hiram-Holding-does-007.jpg

Een heerlijke manier van denken waar ik me prima in kan vinden, dus back to basic camping it is! Zo min mogelijk mee, alleen de nodige essentials.

via That Kind Of Woman.jpgIMG_1656-2.jpg

Essential nummer 1: een kampvuur! Nooit van huis zonder een bijl dus. Zorg ook voor droog hout, goede lucifers en tondel. En ik ga nooit van huis zonder een flinke zak marshmallows. Het hoort niet bepaald bij de basics, maar het kan echt geen kwaad om het mee te nemen; de zak weegt niets en hij haalt de terugweg toch niet!

hiking gear3.jpg

Overige handige camping essentials kun je vinden bij een legerdump. Ze zijn lichtgewicht en oersterk, deze tassen, aluminium pannen, bakjes en veldflessen. Bonus: ze zien er meestal fantastisch uit!

Made in NY.jpg

A wide range of pocket knives.jpg

Een echte must-have, voor beginners en voor de doorgewinterde kampeerder: het zakmes. Om takken mee te schrapen, touwen door te hakken of stuk brood af te snijden. Nu nog een fijn exemplaar kiezen. Urbans and indians tipt de all-time favourite Opinel, de klassieker onder de zakmessen.

Make DIY Rustic Masculine Candles - manmadediy.jpgbackpack.jpg

Een andere essential in het hoofdstuk licht en warmte: een goede kaars. Met een kaars kun je een dichte tent al behoorlijk verwarmen. Deze stoere kaars in een emaille beker is niet alleen handig bij de tent, maar ook voor koude winteravonden in huis. Dus bij gebrek aan kampeerplannen is deze toffe DIY een goed (kerst)cadeautje.

Chris and Sarah Rhoads - We Are The Rhoads - Fall camping.jpgtent.jpg

Je zult het zonder wel overleven in het wild, maar we willen toch de good old playingcards toevoegen aan de lijst. Van een potje patience tot een rondje ezelen, kaarten is het perfecte tijdverdrijf tijdens regenbuien. Easy does it.

trekking.jpg

And last but not least.. misschien passen ze niet in je rugzak maar neem ze zeker mee: een gezellige club avonturiers waarmee je het een tijdje uithoudt. Let bij de screening op regen/kou/stormbestendige types, natuurlijk gekleed in wollen truien en waterproof jassen.

Chris and Sarah Rhoads - We Are The Rhoads - The Life Aquatic.jpgBeing alive by Wandering Heart on Flickr.jpg

Dan rest nog de grootste uitdaging… een stuk wildernis vinden! In Nederland nog knap lastig, maar wereldwijd zijn er genoeg schatten te ontdekken. Deel gerust je mooiste plekken, ik beloof je dat ik ze niet meteen zal claimen! ;)

door Anne van Midden - Inspire Stying

Foto's: 88Forever/Danique van Kesteren (marshmellows) & Pinterest

--> lees meer blog berichten van urbans and indians

--> naar de shop

reacties ( 0 )    |    plaats hier je reactie
Geef je reactie
* Verplichte velden zijn gemarkeerd met
*
Je e-mailadres wordt niet getoond op de website.
*
*
laat dit veld leeg

blogposts

Facebook Twitter Pinterest You_Tube